[DIARY AYANG] My Come Back... selepas 2 minggu di TEKAM

Saturday, November 15, 2008

20/10/08 - 30/10/08 - 2 minggu aku n famili tercinta berkampung kat TEKAM. Alhamdulillah, lepas mcm2 halangan, dan walaupun terpaksa keluarkan duit bayar 1/2 of the accommodation cost (dekat RM700 jugak tau! padahal kami tgh takde duit..huhuhu), akhirnya dapat jgk aku bawak Humaira' gi TEKAM skali. Mujur jugak, Abg Rizal ku itu berbaik hati 'bercuti' dgn penuh terpaksanya. 2 minggu cuti beb... bukan senang nak approved tau. Syukur bertemu jodoh dgn kekanda yang kerja sendiri. Takpelah duit tak banyak pun. Tapi urusan keluarga terpelihara. Abg Rizal ikut, makanya ada la jugak org yang boleh tengok2kan Humaira' masa aku gi kelas. So, alhamdulillah takde la susah ati aku nak mikirkan Humaira' masa berkursus.

Happy family@TEKAM
Kawan Humaira' kat Tekam
Bukti Humaira' dah makin rapat dgn ayah

27/10/08 - Off sehari sebab cuti deepavali. Aku amek peluang ajak Kanda & Anakanda terchenta gi jalan2. Ala2...dah namanya pun duk dlm utan. Kat mana sgt la nak berjalan, ye tak... Kitorg gi Kuala Tahan aje. Tengok sungai, naik bot...ronda2 kat pintu masuk Taman Negara.

Dah sampai Taman Negara

Kitorang nak masuk Tmn Negara nih...Jom?

Nak balik dah...

30/10/08 - Final exam kursus. Alhamdulillah berakhir jugak 'penyeksaan' dalam percutian 10 hari ni. Kitorang tak tunggu lama. Kemas2, terus chow. Ingatkan nak ikut konvoi tapi dorg cepat la pulak. Ye la kan, kami je yg dtg satu famili. Takpela, bagi dorg jalan dulu. Nanti kejo balik. Kejo? Kitorg sesat sampai Pekan Jerantut beb.... dah siap menghala ke Benta... hahaha... apa punye dasat la kitorg punye 'peta' dalam kepala... hehehe...

Ayah dah kemas2 nak balik

Posing sblm berangkat balik...

Pukul 6 lebih, alhamdulillah sampai umah....

Betullah... Allah lebih tahu drpd apa yg manusia tahu... walaupun 'berat'nya hati aku nak pegi TEKAM, dengan kehendak dan izinNya jugaklah, semuanya berjalan lancar. Malah, banyak hikmah yg aku dapat drpd "PERISTIWA TEKAM" ni. Among others:

...hubungan suami isteri takkan indah tanpa dugaan & halangan...
...di saat takde sape dapat menenangkan keresahan hati, pasangan kitalah yg paling layak dan terbaik utk kita.
...Humaira' dah makin rapat dengan ayah!
...Walaupun kdg2 rasa nak marah jer... Aku sedar yang aku sebenarnya sgt2 sayangkan manusia bernama Mohd Rizal Abu Bakar!

0 comments: